יום רביעי, 19 במרץ 2014

בניית הספרייה והארכיון הלאומי לארכיאולוגיה של ארץ ישראל על שם מנדל

קרן מנדל תורמת להקמת הספרייה הגדולה ביותר לארכיאולוגיה במזרח התיכון והארכיון המדעי הלאומי לארכיאולוגיה של ארץ ישראל - בקריה שמקימה רשות העתיקות בירושלים.

הדמיית הפרוייקט
משה ספדיה ושות', באדיבות רשות העתיקות
הקריה, שתוכננה על-ידי האדריכל הנודע משה ספדיה, תשמש כמרכז חדש לחינוך, למחקר, לשימור ולתצוגה, וכן כמקום מושבה של הנהלת רשות העתיקות.
טקס הפתיחה של המתחם, ששטחו 35,000 מ"ר, מתוכנן לאפריל 2016. 
המתחם שוכן בגבעת המוזיאונים, סמוך למוזיאון ישראל, ומשקיף על קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית. הוא יכיל כשני מיליון פריטי ארכיאולוגיה, בהם כ-15,000 קטעי מגילות ים המלח, מעבדות שימור ושחזור הפתוחות למבקרים, אודיטוריום, תצוגות לימוד מיוחדות, מרכז חינוך לארכיאולוגיה, גני תצוגה על גג המתחם, בית קפה ועוד.
הספרייה על שם ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל לארכיאולוגיה של ארץ ישראל, שתמוקם בתוך המתחם, תכיל כ-150 אלף ספרים, מהם כ-500 ספרים נדירים, ויותר מאלף כתבי עת. הארכיון הלאומי לארכיאולוגיה על שם ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, שימוקם סמוך לספרייה, יכיל את ארכיון רשות העתיקות, את ארכיון המנדט הבריטי וכן מפות, תכניות ופרסומים הקשורים לחפירות מתק' המנדט ועד היום, וישרת את כל חוקרים ואת הציבור הרחב. 
הספרייה והארכיון המדעי הלאומי לארכיאולוגיה של ארץ ישראל על שם מנדל, יהיו הגדולים מסוגם במזרח התיכון, וישמשו כמרכז מחקר ראשון במעלה לארכיאולוגיה ולהיסטוריה של ארץ ישראל. 
מורטון מנדל, יו"ר ומנכ"ל קרן מנדל: "אנחנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לתמוך ברשות העתיקות במשימתה לחקור, לשמר ולחנך את הציבור בכל הנוגע למורשת הארכיאולוגית וההיסטורית של ארץ ישראל, מורשת הנפרסת על פני 10,000 שנה. עוד אמר מורטון מנדל :אנחנו מקווים שהספרייה והארכיון הלאומי לארכיאולוגיה של ארץ ישראל על שם מנדל יהיו מקור השראה ולמידה עבור הקהל הרחב ומנהיגי ימינו, בשחזרם את עברה של ארץ ישראל."
לדברי שוקה דורפמן, מנהל רשות העתיקות, "הקריה היא המיזם הגדול והחשוב ביותר המוקם בירושלים בעשור זה. אנחנו רואים בספרייה ובארכיון הלאומי לארכיאולוגיה של ארץ ישראל על שם מנדל אבן שואבת ייחודית לשוחרי לימוד הארכיאולוגיה וההיסטוריה ולימודי ארץ ישראל. בנדיבותה הרבה, קרן מנדל עוזרת לשמר ולהנגיש לכל את הארכיאולוגיה ואת המורשת התרבותית של הארץ."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה