יום חמישי, 13 ביולי 2017

ובכיה של בת שבע בשערי ירכיו של המלך דוד

ד״ר דן אלבו, משורר היסטוריון וחוקר תרבות

רות נצר, רישום פנדה 

תַּחַת קֶשֶׁת יָרֵחַ כְּסוּפָה בְּרָקִיעַ רֵיק מֵעֲנָנִים
בְּלַיִל סָפוּן בְּחֶרְשׁוּת מְדֻמָּה וָשֶׁקֶט,
דִּמְעָה עַל לֶחְיָהּ
בְּכֹל, מִשְׁפְּטֵי-פִּיהָ
הִיא נוֹשֵׂאת תְּפִלָּה אֶל סְפִינוֹת הַמַּלְאָכִים, 
בְּקָרִים וְלֵילוֹת, מְבַכָּה בַּת־שֶׁבַע אֶת מוֹת אוּרִיָּה אִשָּׁהּ,
וּבִכְיָהּ וּגְנִיחוֹתֶיהָ, כְּחַמּוּקֶיהָ וְשָׁדֶיהָ
נוֹגְעִים לֹא נוֹגְעִים בְּשַׁעֲרֵי יְרֵכָיו שֶׁל הַמֶּלֶךְ דָּוִד.

3 תגובות:

  1. השיר יפה - הפרשנות העולה ממנו איננה נראית לי.

    השבמחק
  2. שיר יפה מאוד אמביוולנטי חוסף את בת שבע לאחר מעשה עם דוד, בין אוריה המת לדוד החי. השיר מחסיר במתכוון את מה שקדם למות אוריה והוא: אשה רוחצת מעל הגג בנקודת ראות של דוד המלך, קשה להשתחרר מהמחשבה שעשתה זאת באופן ובמטרה פרובוקטיבית למשוך את תשומת לבו של דוד. אין ספק שחטאיה של בת שבע הם על אותה רמה לאילו של דוד המלך. ד״ר דן אלבו בשירו זה מרחיב את פסוק כו פרק יא של שמואל ב האומר ״ ותספוד על בעלה״ ומעמיד את בת שבע כאשה מתאבלת אך עדיין המשורר אומר בספקנות ולעג ״ ״בכיה וגניחותיה כחמוקיה ושדיה נוגעים לא נוגעים בשערי ירכיו של דוד״

    השבמחק
    תשובות
    1. כתיבה נהדרת על סיפור שלא נשכח
      מלים ואותיות מהמקורות
      שמביאים השקפתו של הכותב על תמונת הסיום של המערכה

      מחק